Direktlänk till inlägg 18 november 2010

I (M)'s inredningshjärna

Av U & M L - 18 november 2010 08:42

(M) har en målbild på hur det piffade barnrummet ska se ut. Det ska inbjuda till lek och vila - en mjukt gulligt bäddad säng ska stå i ett hörne. Något att leka vid och en byrå med kakans kläder ska finnas inom synhåll.


På väggarna hänger färgglada bilder och en bokhylla till alla skojiga böcker vi ska läsa för lilla kakan!


Spjälsängen är nu vitmålad, återstår att sätta ihop den och hoppas att alla delar är med, det är nämligen oroväckande få delar :-D


Igår hämtades 2 små stolar + litet bord av givmild människa i hemkommunen - som jag hittat genom facebook :-D helt gratis, inklusive söta grod-sitsar till stolarna!


LÄTT Barnbord med 2 stolar vit
Möblemanget kostar bara 179:- nytt på IKEA men är det gratis säger man väl inte nej? Dessutom fyndades en liten stol för 20:- (också den från IKEA a 199:-)


 LEKSVIK barnstol Bredd: 29 cm Djup: 29 cm Höjd: 59 cm


Den ska nu få lite färg på sig och byta skepnad...


Jag hittade en finfin bonad med Sverige på som kan lämpa sig att pimpa barnrummet med kanske? (P) tyckte den var strykful men jag gillar'n... Ska se om det blir någon bild på den till helgen kanske? Jag har också skaffat ett begagnat spjälskydd som jag ska sy lite "nya kläder" till, det känns lite o-mysigt att ta den som den är även om den såg hyffsat fräsch ut...


Nu återstår att hitta en byrå. Den kanske inte måste vara med på bild men vi skulle sannerligen behöva en. Eftersom våra egna garderober är överfulla med VÅRA saker så blir det trångt att få rum med alla fina prylar jag fyndar till "kakan" hela tiden.  Och källaren är ingen säker plats då det ofta är fuktigt där...


Håller på med fler mjuka klossar - till en väns lilla ettåring... Ska också få ordning på tyget som ska hänga på väggen - måste fålla och fixa till. Sen har jag beställt en fin fin skyltrulle med en urgullig tapet till jobbet... Kollektionen heter "Whata the hoot" och jag är helt besatt av ugglorna!



Ja, den är lite rosa - men den har andra färger också... Det är alltså tapeten vi snackar om :-D


Den ska jag fiffa till och pynta med - i ramar, på bordet kanske och stolarna kanske? Eller nåt annat kul, det löser sig!


Idéerna är många och än så länge har vi inte hört något från AC om VAD det är för dokument vi ska samla ihop så då är det bara fantasier så länge...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Presentation


Bloggen om "kakan" - vår son från Colombia. Vi ber dig vara ytterst försiktig med bilder, texter och information kring vår blogg och dess innehåll. vill du läsa även de låsta inläggen - maila och motivera!

Räknare

Daisypath Friendship tickers

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards