Alla inlägg under april 2011

Av U & M L - 29 april 2011 16:41

Tja, här händer inte så mycket som ni märker! Men när man väntar så måste man ju roa sig med något... Idag skulle jag picnicat med Annika som väntar sitt andra barn - men det första, Saga, har blivit sjuk... Så jag fick ju roa mig på egen hand - med Second hand!

Några böcker...


 
En snygg skjorta om Kakan bli en kille...
 
En solhatt som passar vilket som...

   
och en rosa tisha med räda äpplen och en jeanskjol om Kakan blir en tjej...

Sen hittade jag en barnbok på spanska också som vi eventuellt ska skicka till vårt fadderbarn i Ecuador... Hon är 6 år gammal och håller väl som bäst på att lära sig att läsa och skriva!

 

Man förstår att postgången är något långsam - vi skickade ett paket till Meyerlin i oktober förra året - som skulle komma fram lagom till hon fyllde år i november. Sen dess har vi inte hört något alls. Tills för ca 4 veckor sen. Då koom ett brev som var daterat i december förra året - och nu har det kommit 3 brev till den här veckan, det första daterat i januari, de övriga två från fadderorganisationen, daterade i början på mars...

I veckan skicka vi ner ett paket med lite småsaker - nästa paket ska innehålla barnböcker tänker jag och kanske någon leksak eller så...
Har köpt på mig ett litet laget med "platta" saker på Ullared som fungerar att skicka i vadderade kuvert...

men åh vad jag längtar efter Kakan... det börjar liksom kännas som att det aldrig blir vår tur... Vi är fortfarande 5 familjer som väntar - så vad är det som tar så tid???


Av U & M L - 17 april 2011 20:09

Nu var det länge sen vi skrev nåt men det händer just inte så mycket med adoptionen alls just nu. Vi väntar ovh väntar men vi hör ingenting alls.

Dagens väntan har bestått i att brorsan och Angela och Alva vart här och vi har fått lite av varje gjort. Eas och (P) har grejat med cykeln och sen har brorsan fixat oss belysning till vår lilla entré och en ny lampa utanför tvättstugan.

Jag och tjejerna har hållit igång med pyssel idag. Först har Alva förvandlat en vanlig skokartong till ett fnfint hus förr myror (?) eller om det nu var de själva skulle bo där...

 
Lila, glitter, staket och blommor, fönster med gardiner!

Ja jag tycker hon vart jätteduktig idag. Har vi tur så får vi vara med och delta hos lilla-a.
Sen fick jag hjälp av Alva att sätta i rosa påskfjädrar i mitt påskris som står ute på bron. Det blev jättefint!

Efter pysslet tog i en promenad i vårt område - trots att vi bor mitt i 'stan' så bor vi faktiskt granne med en tupp! Detta tyckte Alva var väldigt kul!
Sen gick vi till forsen och kikade och tog en liten stund på lekplatsen...
 
Tar man fram kameran så sitter hon blickstilla en stund :-D

Efter allt jobb och pyssel så var det dags att äta - vi gjorde grillpremiär idag och grillade kyckling och korv - det var verkligen jättegott och nu är det bara att fortsätta med grillsäsongen...

Vi pratade lite om Kakan också - om hur gammal Kakan skulle var när han eller hon kommer till oss. Alva sjönt en sång om att Kakan kanske var 100 år... :-D
Det tyckte jag var kul men inte så troligt kanske...

En väldigt lyckad söndag för alla inblandade tror jag minsann! Nästa gång ska vi hälsa på dem och hoppa studsmatta och sen har vi cirkusutställningen på Museumet här i vår del av stan.

 
Mölndalsån rinner förbi museet, dit går vi nästa gång på cirkusutställning!


Presentation


Bloggen om "kakan" - vår son från Colombia. Vi ber dig vara ytterst försiktig med bilder, texter och information kring vår blogg och dess innehåll. vill du läsa även de låsta inläggen - maila och motivera!

Räknare

Daisypath Friendship tickers

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards