Alla inlägg under maj 2011

Av U & M L - 27 maj 2011 20:42

Nu har ca 4 månader gått sen våra handlingar åkte ner till Colombia - det börjar bli rätt outhärligt att vänta - det känns inte ens lite spännande - bara frustrerande och tråkigt... Förmodligen spelar det in att jag har det väldigt tråkigt på jobbet och att jag inte kommer ha någon semester förrän vi kommer iväg.

Vi har inte fått klartecken att vår ansökan blivit godkänd än heller. Å andra sidan så har vad jag vet inte Sus eller Ann fått det heller och de ligger ju 14 dagar "före" oss.
Men det är ändå märkligt att det ska ta sån tid.


För att fördriva tiden har jag ätit sushilunch med blivande mormor idag...

 


På måndag är det dags för "storfika" med andra blivande och varande Colombiaföräldrar och det ska bli spännande!
Då hoppas jag få träffa många nya ansikten...

helgen ska fördrivas ensam hemma då din blivande pappa är och springer Stockholm Martahon i helgen - hoppas han kommer hem i ett stycke och med en tid han är nöjd med!


Just nu längtar jag jättemycket efter både dig och din pappa ska du veta... det är jättetråkigt att vara ensam hemma...

Av U & M L - 9 maj 2011 12:43

Idag har jag (M) haft förmånen att träffa en landskompis till dig Kakan. Det var lilla Olivia med mamma som var på besök på mitt jobb...
Och när jag fick se henne så kände jag i hjärtat att jag längtar ännu mer efter dig nu!

Jag hoppas hooppas att vi får nån form av besked snart! Att nån av de andra familjerna får BB så vi vet att det börjar rulla igen... Det har vart oroväckande tyst nu för länge...

Av U & M L - 8 maj 2011 10:44

Idag fyller kakans blivande pappa år - det började vi fira redan igår med besök av lite olika kompisar. Först ut var Fam A/H med lilla Isolde. Hon roade sig med klädnypor och bocciabollar på grusgången medans vi vuxna drack kaffe och mumsade kakor och bullar. Jag plockade fram vår vagn och Isolde fick provsitta - sen ville hon inte stiga ur...


Hon verkade trivas i vagnen och det är ju bra betyg!


Efter dem kom (P)s barndomsvän med kille och av dem fick vi ett kul spel som vi spelade på uteplatsen en stund innan de sista gästerna kom. Det var Nanna och Maria som tittade förbi en stund på väg till nästa kalas...


Kvällen avslutades med grill och häng på uteplatsen och sen slockande vi nästan framför TVn - vi var rätt trötta efter den här veckan, det har vart grejer varje kväll nästan.


Idag fick vi sovmorgon och sen gjorde jag i ordning lite presenter och sjöng lite som sig bör medans (P) fortfarande låg i sängen.


(P) vill inte vara med på kort!


Presenterna innehöll bland annat en bok om Colombia; Lonely Planets reseguide. Fatta hur svårt det är att hitta en vettig bok om ett land som ingen knappt turistar i. Mycket beror säkert på att det hör till ett av jordens farligaste länder. Men som maken berättade igår - han har en löparvän som är från Brasilien - han sa:

-Så länge det är ljust ute så går vi ute men när det blir mörkt så åker vi alltid taxi.

Det verkar liksom vara vardagsmat i de sydamerikanska länderna. Sen blåser media upp allt men det skadar inte att vara försiktig. Boken kan säkerligen ge fingervisningar om en hel del matnyttigt. Om inte annat så inför kust-/karibien-resandet om det blir så...
På engelska givetvis, det var svårt att hitta en vettig bok om landet överhuvudtaget och jag vet inte om det finns så mycket på svenska alls...


Well, dax att ta itu med dagen, snart är det dags att göra kaffe och ställa fram kakfaten, idag kommer min familj hit och fikar...

Presentation


Bloggen om "kakan" - vår son från Colombia. Vi ber dig vara ytterst försiktig med bilder, texter och information kring vår blogg och dess innehåll. vill du läsa även de låsta inläggen - maila och motivera!

Räknare

Daisypath Friendship tickers

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards