Alla inlägg under januari 2011

OK!

Av U & M L - 26 januari 2011 23:18

Nu har vi fått bekräftelse på att allt är ok. Vi vet inte hur och när våra handlingar hamnar i Colombia men vi kan inte göra något mer just nu - bara vänta...

Har skapat en liten räknare här till höger... Den talar om hur många dagar vi väntat från och med idag... :-D

 

Av U & M L - 25 januari 2011 23:24

Idag vid 5-tiden skickades våra handlingar till Stokholm för vidarebefordran till Colombia. Det kändes skönt att äntligen vara i mål med det...


Hoppas att de kommer iväg till landet snart också - så vi inte blir liggandes i Stockholm i onödan...


Bubbel och god mat på kvällen idag - men nu är vi båda trötta och ska sova...


Nu börjar den verkliga väntan på Kakan... Hoppas h*n känner av att vi längtar och väntar och hoppas att vi får ses snart!





Av U & M L - 24 januari 2011 17:18

Har just hämtat alla dokument hos Notarien och det såg bra ut!
Så vill vill tacka alla inblandade för ert tålamod med oss... Referenterna, läsare och goda vänner som peppar och hållit tummar för att det ska lösa sig...

Nu är vi snart igenom sista nålsögat på hemmaplan och vi har gjort det vi kan för att passera dem...

 

Nu ska vi kopiera dokumenten och posta dem med rekomenderad post imorgon förhoppningsvis. Sen ska vi fira att vi är klara med vår bit so far...

För att luta oss tillbaka lite och vila upp oss ordenligt innan Kakan äntligen gör entré i våra liv!


Av U & M L - 22 januari 2011 09:43

Medans pappa letar frisörer och bra löpstigar där du kan cykla när han springer så gör jag det jag är bäst på... Shoppar!

Det blev såklart lite grejer den här gången också från Ullared - inte lika mycket som förra gången men ändå...

 
Det blev lite tjej-grejer och "neutrala" strumpor... Det är verkligen GALET hur blå/svart/grå med bilar och monster på till killar och rosa/lila/fjärilar/blommor/hjärtan det är på underkläder till tjejer...
jag blir tokig!

Top, munkjacka och koftklänning =50:- tycker jag känns helt okej.

  Sen köpte jag lite vita bodies och underbyxor och har en idé om att skriva på dem något eget med textilpennor och de där roliga bokstavsmallarna...
Jag såg det på nån blogg nånstans och tänkte ta efter... :-D


Efter Ullared åkte jag förbi Kupan i Kungsbacka - där har de mängder med barnkläder men mycket är bra slitet och noppigt...
Däremot hittade jag några böcker...

  De där platta med guld på ryggen har jag för mig att vi läste några efter dig mamma hemma hos Mormor och Morfar på landet kanske? Jag kunde inet motstå dem - de kostade 2:- styck... om inte annat kanske man kan göra några fina tavlor av de söta bilderna - tyvärr stod det inget årtal på dem men de känns 50-/60-tal...
En tredje bok om Bullerbybarnen för 2:- var väl helt okej. Lite sliten men om Kakan hade ärvt efter mig eller (P) så hade den vart det ändå...

Om en månad får vi besök över helgen av Jenni med familj och då ska jag läsa lite högt ur de böcker vi har till dig kakan, så får vi se om det passar de små fröknarna - och gör det det, är jag säker på att det passar dig med!

Våra papper är fortfarande gisslan hos Notarien men jag ska hämta dem på måndag efter jobbet... Då tänker jag inte lämna hans kontor förrän de är klara...




Av U & M L - 21 januari 2011 08:50


Min frisör Arezo är jättenyfiken på dig. Hon längtar så mycket att få träffa dig Kakan.


Varje gång jag är hos Arezo frågar hon hur det går för oss. Hon säger att vi kommer bli de mest underbara familjen som finns. Även fast hon inte träffat Ulrica har hon förstått att hon måste vara jättebra eftersom hon är tillsammans med mig :)


Jag får inte sluta klippa mig hos henne förrän jag kommit och visat upp dig Kakan.

Vet inte om jag ska se det som ett hot eller löfte :)


Så redan nu har jag hittat en frisör till dig. Du kommer nog ha lite mer hår än vad pappa kommer ha.


Av U & M L - 18 januari 2011 15:20


Vi kommer allt närmare Kakan. Det ska bli skönt att slippa pappersexcersisen för ett tag och bara fokusera på att vänta. Vi har rutin på att vänta. Kanske kommer den här sista tiden innan barnbesked och resan bli ett långt utdraget helvete?


Själv vill jag se det positivt. Nu finns det någon där för oss. En liten som väntar på  att just hon/han ska få komma hem till oss. Jag lovar dig, du kommer inte att bli besviken. Vi är de bästa föräldrarna för just dig. Det har du mitt ord på.


Emellanåt har det varit svårt att ta till sig vad det är vi kämpar för. Molnen börjar skingra sig och snart har vi tagit oss ur pappersdjungeln med machete och kompass.

Snart är vi framme, snart


/Mikael

Av U & M L - 12 januari 2011 08:27

I förra veckan skickade vi alla papper och foton för granskning och idag har jag fått svar: det såg genomgående bra ut - några små frågetecken som ska redas ut men i stort sett bra!

Snart ska vi till NP (Notaris Publicus) och få dokumenten bestyrkta och sen ger de sig av till Colombia!
Hoppas att det här med NP inte stökar till det eller drar ut på tiden...


Bilden är lånad från Internet

Av U & M L - 8 januari 2011 17:09

Lindex har reat massa fina barnkläder och (M) har handlat en hel del...
Ganska billigt och mycket fint!


  

Från vänster till höger, uppifrån och ned:
en turkos t-shirt, en  röd långärmad med gröna ränder.
Bodies med rävar, bodies med figurer en blå och en röd, vit och brun body och en med vitt, rosa och svampar.
nederst mjukisbyxor/leggings...


Har kanske köpt lite väl mycket "pojk-kläder" men har nu också köpt några saker som är helt flickiga...
Det som inte kan användas får väl hamna hos nåt annat barn till slut...

Håller mig inom 80-92 storlekar, hade köpt ganska mycket 92 tidigare men har nu köpt på mig lite mer från 80 och upp. En liten strl 74 men vi har inte så mycket i de mindre storlekarna...






Presentation


Bloggen om "kakan" - vår son från Colombia. Vi ber dig vara ytterst försiktig med bilder, texter och information kring vår blogg och dess innehåll. vill du läsa även de låsta inläggen - maila och motivera!

Räknare

Daisypath Friendship tickers

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards