Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Lite nytt och lite gammalt...

Av U & M L - 22 januari 2011 09:43

Medans pappa letar frisörer och bra löpstigar där du kan cykla när han springer så gör jag det jag är bäst på... Shoppar!

Det blev såklart lite grejer den här gången också från Ullared - inte lika mycket som förra gången men ändå...

 
Det blev lite tjej-grejer och "neutrala" strumpor... Det är verkligen GALET hur blå/svart/grå med bilar och monster på till killar och rosa/lila/fjärilar/blommor/hjärtan det är på underkläder till tjejer...
jag blir tokig!

Top, munkjacka och koftklänning =50:- tycker jag känns helt okej.

  Sen köpte jag lite vita bodies och underbyxor och har en idé om att skriva på dem något eget med textilpennor och de där roliga bokstavsmallarna...
Jag såg det på nån blogg nånstans och tänkte ta efter... :-D


Efter Ullared åkte jag förbi Kupan i Kungsbacka - där har de mängder med barnkläder men mycket är bra slitet och noppigt...
Däremot hittade jag några böcker...

  De där platta med guld på ryggen har jag för mig att vi läste några efter dig mamma hemma hos Mormor och Morfar på landet kanske? Jag kunde inet motstå dem - de kostade 2:- styck... om inte annat kanske man kan göra några fina tavlor av de söta bilderna - tyvärr stod det inget årtal på dem men de känns 50-/60-tal...
En tredje bok om Bullerbybarnen för 2:- var väl helt okej. Lite sliten men om Kakan hade ärvt efter mig eller (P) så hade den vart det ändå...

Om en månad får vi besök över helgen av Jenni med familj och då ska jag läsa lite högt ur de böcker vi har till dig kakan, så får vi se om det passar de små fröknarna - och gör det det, är jag säker på att det passar dig med!

Våra papper är fortfarande gisslan hos Notarien men jag ska hämta dem på måndag efter jobbet... Då tänker jag inte lämna hans kontor förrän de är klara...




 
 
Ingen bild

Marie (mamma)

22 januari 2011 15:29

Det stämmer att jag hade den sortens böcker då jag var ett litet knytt.:))
Vi har en hel del av dem kvar hemma, något mer sönderlästa numera. De ska jag läsa för kakan när h-n sover över hos mormor och morfar Kjell.

U & M L

24 januari 2011 17:17

Det låter bra det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Presentation


Bloggen om "kakan" - vår son från Colombia. Vi ber dig vara ytterst försiktig med bilder, texter och information kring vår blogg och dess innehåll. vill du läsa även de låsta inläggen - maila och motivera!

Räknare

Daisypath Friendship tickers

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards