Alla inlägg den 14 november 2010

Av U & M L - 14 november 2010 23:14

(M) har skaffat hem en spjälsäng och nu står den i källaren med lite färg på sig... Fast inte tilläckligt, den ska målas i några lager till...

(M) har också tvättat alla secondhandkläder och de nya påslakanen så vi kan få till en snygg bäddning och "pimpning" av "kakans" rum här framöver...

Vidare har (P) tittat på sitt favoritfotbollslag ikväll medans (M) har börjat klippa till rutor till finfina mjuka klossar som du ska få när du kommer "kakan"!

  

Jag har läst om att många syr "längtans lapptäcken" till sina adoptivbarn men jag syr klossar. Det känns mer praktiskt och lite mindre avancerat... :-D
Tygerna är väldigt blandade, det rosa på klossen är nog från när en av mina systrar var liten. Det turkosa med blommor är frotté från när min brorsa var barn, har för mig att mamma sydde en badrock av det till honom? Hur som helst tror jag de kommer bli finfina!

Jag har också hittat en rejäl bit tyg som ska få bli en "fond" på väggen där spjälsängen ska stå. Tyget kommer från en barnkollektion med tapeter som hette "Far far away", men den finns inte mer... Tyget passar väldigt bra iaf eftersom det har bilder från olika världsdelar och olika resmål!

Nu är det dags att lägga sig, nu arbetsvecka börjar tidigt imorgon...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bloggen om "kakan" - vår son från Colombia. Vi ber dig vara ytterst försiktig med bilder, texter och information kring vår blogg och dess innehåll. vill du läsa även de låsta inläggen - maila och motivera!

Räknare

Daisypath Friendship tickers

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards