Alla inlägg den 27 november 2010

Av U & M L - 27 november 2010 20:53

Barnböcker är ju inte bara fina bilder och roliga historier, det är ju stenhård pedagogik också...


Dessvärre är väldigt många barnböcker också om stereotyper, befäster könsroller, fördomar och andra negativa idéer. Därför letar jag ständigt efter böcker med bra pedagogik och som är lite annorlunda...


Blev väldigt glad igår när jag hittade den här:



Som om varför människor är lika och olika, den berättar om ursprung, våra olika kontinenter, kroppsdelar och arv och miljö.


Det är inte en bok som "kakan" kommer läsa det första h*n för men jag tror att den kommer vara bra när vi ska förklara varför h*n ser ut som h*n gör och varför vi ser ut som vi gör osv...
Jag blev jätteglad när jag hittade den för den kommer vara ett bra verktyg för oss som föräldrar att diskutera kring och också en bra bok att ta med till förskolan eller skolan kanske...


Dessutom kostade den bara 30:- och det är ju också väldigt bra!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bloggen om "kakan" - vår son från Colombia. Vi ber dig vara ytterst försiktig med bilder, texter och information kring vår blogg och dess innehåll. vill du läsa även de låsta inläggen - maila och motivera!

Räknare

Daisypath Friendship tickers

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards