Alla inlägg den 16 november 2010

Av U & M L - 16 november 2010 17:23

   Igår sydde (M) färdigt alla klossarna och fyllde dem med spännande grejer! Bild på allihopa kommer lite längre ner...


Idag tog (M) en sväng efter jobbet för att se om det gick att finna nån liten möbel som kunde tjäna som lekbord. Jag åkte till en av mina favoritloppisar och redan på utsidan hittade jag en liten barnservis av porslin. Kanske inte den mest praktiska leksaken men den kan bli fin på bild...
Sen steg jag in och hittade där en barnstol av den gamla modellen från när jag själv var liten. Den går alltså att fälla och vända och då blir den ett litet bord med stol intill. Perfekt för småttingar att leka vid. Den var ganska sliten men eftersom jag är duktig med pensel så får väl även den här lite målarfärg på sig snart! Den kostade inte mer än 90:- så jag tänkte att det funkar väl för att fota med iaf...


  


Vidare hittade jag lite böcker, ett memory för småbarn, nån mojäng som nog kan föreställa en vällingdoserare eller något att stoppa fruktbitar eller annat "småbarnsgodis" i och lite smått och gott...



  


Det bästa av allt var när jag kom till kassan och killen räknade ihop totalen. Jag räknade mina kontanter och tänkte att det skulle bli surt att behöva gå till bankomaten. Men det behöves inte för han ville bara ha 70:- för ALLT!
Böckerna ser nästan orörda ut. Memoryt var komplett, barnstolen kommer bli kanon med lite färg på sig och lite annat pyssel - 70:- man känner sig nästan rik!


Så "kakan" - du är hittentills ganska billig i drift!


Spjälsängen är halvt målad nu. 3 lager färg på den i dagsläget, men det krävs nog ett lager tillmed vitt för att den ska se okej ut. Sen ska det bli kul att sätta ihop den och se om det funkar. Jag har inte lyckats klura ut hur mycket av bottenplattan jag måste måla :-D


  


Jag insåg igår att de där käcka tassarna kostar ca 300:- nya så jag är glad! Vår "kaka" kommer förmodligen tycka det är skitkul att hoppa i sängen dessutom!


Well, nu ska jag ge mig av till symötet med min virkning och ge mig själv en stund med filten som ska ligga överst här i sängen. Den kommer nog inte bli klar till fotandet men det gör inte så mycket! Bara den blir klar tills "kakan" är hemma!


Utlovad bild på samtliga mjuka klossar kommer här också!


  

Jag blev sjukt nöjd med dem!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bloggen om "kakan" - vår son från Colombia. Vi ber dig vara ytterst försiktig med bilder, texter och information kring vår blogg och dess innehåll. vill du läsa även de låsta inläggen - maila och motivera!

Räknare

Daisypath Friendship tickers

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards