Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

Kusin Alva och inställt adventsbak...

Av U & M L - 18 oktober 2011 06:49

Min brorsdotter Alva har nu fått en ny kusin... Hon är ganska fundersam och brukar begrunda några dagar innan hon säger något mycket klokt, pillemariskt eller smart.

Vi hade ju nästintill lovat henne att "kakan" skulle vara stor nog att leka med henne omedelbart. För hon har en kusin som var en bebis först...

När hon fick beskedet om att "kakan" blivit en kille konstaterade hon att "kakan" var hur som helst hennes minsta kusin...

Nu vet jag inte om hon sett bilden och fått tänka lite på den här nyheten - men jag hoppas innerligt att vi får hänga allihopa på jul!

Beträffande jul så har vi haft som tradition att baka tillasammans med våra vänners barn och fika på första advent. Som bekant är detta event ju en tid bort - men jag hade redan bestämt mig för att "vi kör" - det är lika bra att ha något roligt att se fram emot - vi blir ju hemma i jul... Så jag har bjudit in till detta event som i år skulle infalla 27/11 - men troligast är att vi är i Karibien då kanske! Pepparkaka fast på ett annat sätt...

Ja det blir ju till att ställa in - både detta och det planerade Stockholmsbesöket som var en tanke än så länge...

Men det är ingen som misstycker tror jag... :-D

Tack alla för era fina kommentarer på inlägget om sonen! Det har ändå tagit några dagar att låta allt sjunka in men ju mer man tittar på den där ögonen och de goa kinderna ju större blir mammahjärtat!


 
Vi kommer ha övervikt i packningen TILL landet... en december utan julmust???

 
 
Ingen bild

Lisa

18 oktober 2011 21:25

Klart att ni ska hålla på traditionen och bjuda in till adventsbak! Sen är det ju väldigt angenäm anledning ni har till att ställa in.

Jag tror ni är hemma till jul, jag tror domstolarna jobbar undan innan de stänger.

Kram kram

U & M L

18 oktober 2011 22:14

Jag missade nog att skriva vilken advent det var :-D
vi brukar baka första advent och då är vi säkerligen inte hemma...

 
Ingen bild

Lisa, annas kompis

18 oktober 2011 22:50

Grattis Grattis Grattis! Gråter när jag läser dina inlägg (det finns inget finare än att bli mamma), även om jag inte ser kakan kan jag tänka mig att han är världens finaste - alla mammor har världens vackraste barn!
All lycka till Er!


U & M L

19 oktober 2011 00:07

Tack Lisa! Fjäska ite med Anna så kanske hon visar dig bilden! Kram :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Presentation


Bloggen om "kakan" - vår son från Colombia. Vi ber dig vara ytterst försiktig med bilder, texter och information kring vår blogg och dess innehåll. vill du läsa även de låsta inläggen - maila och motivera!

Räknare

Daisypath Friendship tickers

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards