Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av U & M L - 16 oktober 2011 23:18

Idag har det fejjats och grejats på gården kring vårt hus. Det är "höststäddag" och vi har klippt gräset för sista gången i år. Jag har målat en runda på gaveln där vi nog glömt att stryka den där andra gången som är så viktigt för fullgott skydd. hallå jag jobbar ju med det där!
Vi har också rensat stuprännorna från löv och krattat upp löv från rabatter och gräsmattor.

Jag har också tvättat alla de minsta plaggen vi har. Från Strl 62 (mormor har glömt att bebisar växer snabbt!) till 80. Förmodligen drar sonen 62/68 idag men troligast är att 74 kommer vara lagomt när vi får träffa honom.

Jag har också tvättat filtar och sängkläder så allt ska vara rent och klart när vi kommer hem sen! Jag har också ställt ner några saker i källaren. Potta och vinterkängor strl 25 är inte nödvändigt att ha framme nu...

Idag har jag också passat på att fantisera lite om hur han kommer kännas att hålla. Hur hans ögon ser ut och hur han luktar.

Vi har även skypat lite med A & J - 2 kvällar i rad. Deras nya vänner från Norge har väl begett sig hem nu och de väntar på att vi ska komma ner till Colombia nu!

Vi längtar efter dem också!!!

Jag har tagit fram lite tyger och börjat sy lite dreggellappar och haklappar med fleecebaksida - jag hann bara klart med en men har klippt till en andra som jag får sy imorgon. Jag blev ganska nöjd :-D kanske får ni bildbevis snart om ni vill se...

Nu är det läggdags. Det är en viktig dag imorgon. Då ska jag hem och vittja brevlådan, till läkaren för ett friskintyg och träffa vår socialsekreterare för en signatur på "samtyckesblanketten". Maken har idag fixat betalning för Polisregisterutdragen och ska maila dem imorgon. Självklart ta kontakt med vår handläggare på AC och höra hur bråttom allt är och om de fått något som helst datum eller så från Cran.
Räknar med att alla handlingar ska kunna postas på tisdag...
ju förr vi kommer iväg desto bättre!

Nu ska jag svälja ner det sista av denna säsongens första julmust :-D

Presentation


Bloggen om "kakan" - vår son från Colombia. Vi ber dig vara ytterst försiktig med bilder, texter och information kring vår blogg och dess innehåll. vill du läsa även de låsta inläggen - maila och motivera!

Räknare

Daisypath Friendship tickers

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards