Alla inlägg under november 2011

Av U & M L - 7 november 2011 20:20

I morse vaknade jag sjukt tidigt och kunde inte somna om. Hjärnan gick på högvarv och jag kan tyvärr inte återberätta något av de tankarna - det har liksom bara bubblat runt...


Jag längtade till fukosten - livet här är ju så långt ifrån LCHF som man kan tänka sig med sötade flingor, fruktiga smothies, frensh toast, rostat vitt bröd och sylt, efterrätt varje dag... Så jag är snart tillbaka i matvarfjärdetimmeannarsblirjagsur stadie och kommer säkerligen gå upp några kilo...


Efter frukosten kokadej ag de nappflaskor vi köpte igår och även napparna jag tog med hemifrån. Vi vet itne alls om han är intreserad av att ta nappen men det kan vara värt att testa...
Enligt A & J fick man inte stryka själv men de hjälpte gärna till med det - jag frågade Nancy (som verkar var aden som chefar i köksregionerna) om det och hon visade mig hur strykjärnet funkade och det var helt okej att göra det själv.


Familjen G stod och stirrade på mig när jag strök makens skjorta... Hon kommer vara klädd nästan som mig vid överlämningen - något rostfärgat upptil och mörkt nertill och hennes man i randig skjorta och byxor precis osm min... Så jag skojja och sa att de kommer inte se skillnad på oss och tror att vi komit tillbaka för att hämta barn en gång till...


Jag ska se om jag kan få bilder på oss båda så får ni se...


Efter frukost och morgonens förberedelser gick vi ut själva idag. Jag kände att vi behövde vara tillsammans bara jag och Micke. Vi traskade på gatorna som faktiskt var avstängda även idag... När det är helgdag på en lördag söndag blir det automatiskt en röd dag på måndagen efter. Därför får vi vänta med överlämnandet av sonen tills imorgon. Vi hade dessvärre lite svårt att hitta tillbaka till Usaquén utan hjälp - vi fick ju superbra guidning igår av A & J. Men vi hittade ett jättestort varuhus somvi kikade in i istället. Vi köpte en liten kompletternade grej till fostermamman inför mötet imorgon.


Sen lyckades vi lokalisera marknaden men vi hittade inget idag - utan koncentrerade oss på att leta efter ett trevligt fik att luncha på. Sen åkte vi tillbaka mot hotellet med taxi... nu vilar vi lite men ska nog strosa iväg en stund åt andra hållet sen - vi har bara gått mellan Parc 93 och hotellet och bort till marknaden - vi får se om det finns ngåot spännande åt andra hållet också...


Kvällarna blir ganska lugna här. Middagen serveras vid 18:30 och strax efter drar sig de flesta familjer tillbaka till sina rum. Man badar barnen och nattar dem - sen är föräldrarna trötta och vill också vila eller sova. här är förvånansvärt lugnt med så många barn i huset...


Jag tror vi är förberedda inför imorgon. Kläderna är fixade, frukost ska vi få en liten stund tidigare imorgon då vi blir hämtade redan kl 07.15 och sen hämtar vi Pilar, AC's kontakt på vägen mot Cran.


Först är det ett samtal och det formella med papper och så vidare. Sedan får vi träffa fostermamman som haft hand om Cesar under de första månaderna i hans liv. Vi kommer få ställa frågor och i bästa fall får vi fler foton och också en slags dagbok som hon dokuementerat hans framsteg och skötsel i...
Vi kommer också överräcka en gåva till henne som tack för allt hon gjort för honom...


 
Lite "lukta gott grejer" i en necesär och en av mig handstickad sjal... hoppas det blir bra!

Efter vi pratat med fostermamman får vi så äntligen inta position i rummet där överlämningen sker. Under tiden tar fostermamman farväl av vår son och sen kommer de in med honom till oss. Personalen sköter kamera och video mm så vi kan koncentrera oss på sonen...

Nu är det några timmar kvar på den här dagen - vi ska snart ge oss ut en liten sväng igen - proviantera lite snacks kanske...
Det mullrar lite i luften men jag hoppas det inte ska börja regna igen...

Håller ni tummarna för att allt går bra imorgon???

Av U & M L - 6 november 2011 22:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av U & M L - 6 november 2011 11:51
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av U & M L - 5 november 2011 14:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av U & M L - 3 november 2011 17:05

Jaha, så har man lagt locket på brunnen, grisen är slaktad och visthusboden är låst...
nej, inte riktigt - men det drar ihop sig till avfärd och det känns i magen...

Igår träffade vi Eva, Kennet, Erik, María, Lena och Nanna på Nothing Hill, åt lite och tog en öl eller två! Det var mysigt att få hänga lite med dem och jag vet att ni som inte kunde komma också önskar oss en bra resa :-D

Idag har jag gjort det där sista som man gör innan man reser bort; bäddat rent i sängen och tämt tvättkorgen - den kommer ju fyllas i ett naffs när vi väl kommer hem så det är gott att ha det avklarat. Kylskåpet behöver ju inte tömmas eftersom min bror ska bo här och det är skönt.
Återstår att vattna blommorna och kanske städa undan lite lite... :-D

Får se om man får nån sömn inatt - jag är helt värdelös på att sova på bussar, flyg och andra fordon.

Det verkar ta lite tid att ställa om sig när man väl kommit fram så det är skönt att vi har några dagar på oss att acklimatisera oss innan vi får vår son...

När vi skriver nästa gång är vi på plats och det kommer bli spännande att få starta den här resan nu!


Presentation


Bloggen om "kakan" - vår son från Colombia. Vi ber dig vara ytterst försiktig med bilder, texter och information kring vår blogg och dess innehåll. vill du läsa även de låsta inläggen - maila och motivera!

Räknare

Daisypath Friendship tickers

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards